Jak vydělávají velká internetová média?
Videorozhovor na MladyPodnikatel.cz (Zkušenosti CEO firmy, která provozuje weby jako Lupa.cz, Podnikatel.cz, Root.cz a další.)
Ján Simkanič je výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje například servery Lupa.cz, Root.cz a Podnikatel.cz a pořádá desítky akcí, mimo jiné Czech Internet Forum nebo Křišťálovou Lupu. V září 2016 její weby navštívilo 1,3 milionu uživatelů s 9,6 miliony zobrazených stránek.
Profesní příběh Jána Simkaniče začíná v roce 1999, kdy začal pracovat jako publicista pro Literární noviny, Lidové noviny, Profit, Novinky.cz a další média. O rok později se stal také redaktorem serveru Měšec.cz, který provozuje společnost Internet Info. Z pozice redaktora se během tří let vypracoval na post mediálního ředitele a od roku 2006 je výkonným ředitelem.
Simkanič vystudoval ekonomii a překladatelství na Univerzitě Karlově v Praze. Je považován za duchovního otce prestižní soutěže českého internetu Křišťálová Lupa a je také předsedou Výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj. Má hluboký vhled do světa českých médií, a to nejen těch na internetu.
Co se dozvíte ve videu?
- Proč weby s obrovskou návštěvností často nevydělávají peníze?
- Co zapříčinilo krizi tištěných i webových médií?
- Jak na webových médiích peníze vydělat?
- Kolik stojí provoz velkého webového média?
- Jak se český mediální svět změnil za posledních 10 let?
- Funguje reklama na webech, jako je Lupa.cz, nebo je lepší investovat do PPC reklamy?
- Jak dělat bannerovou a contentovou reklamu na podobných webech?
- Proč Internet Info pořádá tolik eventů?
- Co je pro dlouhodobé fungování webových médií nejdůležitější?
- O jaký obsah mají uživatelé největší zájem?
- Funguje placený obsah?
- Jak se budou média vyvíjet do budoucna?