Ženy ve firmě jsou fajn. Obzvlášť v internetové

Z redaktora šéfem. Ján Simkanič začínal jako redaktor, dnes řídí Internet Info. Z celkového počtu zaměstnanců tvoří dnes firmu téměř polovina žen. Podle něho to má vliv především na lepší hledání kompromisů.

Rád o sobě říká, že je kavárenským povalečem. A řídí se receptem na dlouhověkost Winstona Churchilla. „Absolutely no sport. Proti sportu ale nic nemám, dokážu přesvědčivě fandit,“ říká současný šéf a spolumajitel vydavatelství Internet Info Ján Simkanič.

Do firmy nastoupil na přelomu tisíciletí jako redaktor finančního serveru Měšec. „Studoval jsem tou dobou dnes již neexistující obor Ekonomie a překladatelství na filosofické fakultě a přišlo mi to jako celkem ideální spojení. I když jsem kvůli tomu studiu moc nedával,“ popisuje své začátky. Psaní jej ale bavilo už předtím. „Rád jsem psal filmové recenze. Kolegové si teď ze mě dělají legraci, že jakmile film není černobílý a není alespoň z roku 1960, tak pro mě není zajímavý,“ komentuje svou pověst filmového gurmána.

Kariéru však udělal díky financím. „Našel jsem inzerát Internet Infa. Tenkrát zrovna začal boom finančních služeb, takže bylo o čem psát. Vzhledem k tomu, že jsme začínali později než ostatní, tak už jsme si nestihli zaregistrovat přímočařejší doménu,“ popisuje Simkanič své začátky na webu. Od psaní se ale posouval výš. V roce 2004 se už stal mediálním ředitelem firmy, která má dnes kolem šedesátky zaměstnanců a jejíž obrat se loni dostal přes padesát milionů. Firma kromě specializovaných magazínů organizuje i odborné konference a radí s internetovým marketingem.

Během krize nám pomohly akce

„Tou dobou už se firma začala měnit a bylo potřeba dát jí nějakou novou tvář a trochu ji zprofesionalizovat,“ vysvětluje. Majitel společnosti Marek Antoš totiž vystavěl firmu kolem serveru Lupa.cz, postupně se k němu však nabalily další projekty. Mezi technologické experty tak začali přicházet noví lidé a trochu rozmělnili do jisté míry jednobarevný tým.

K vydavatelským aktivitám se také začaly pomalu přidávat nové služby. „Pustili jsme se do pořádání odborných akcí. Jako první byl kulatý stůl k digitalizaci a ten měl docela úspěch. Vyvrcholilo to loňským spojením se sdružením Tuesday Business Network, čímž jsme se dostali na šedesát akcí ročně,“ vysvětluje. Akce pomohly firmě i během krize, protože se jim je povedlo usadit a pořádně rozjet.

Simkanič do nejvyššího křesla zasedl před čtyřmi lety a postupně se stal ve firmě i podílníkem. „Marek Antoš si chtěl trochu oddychnout a odjel na rok do Švédska. Teď už se navíc věnuje přednášení na právnické fakultě a každodenní práci ve firmě mám na starosti spíš já,“ popisuje současný stav Internet Infa.

„Máme ve firmě celkem vyvážený poměr mužů a žen a musím říct, že jsme na to i docela hrdí. Namixovaná společnost funguje jinak a přispívá to jednoznačně k hladší komunikaci,“ říká s tím, že ženský faktor přináší firmě i nové pohledy na svět, což je v internetové firmě obzvláště cenné.

Divadelní zkušenosti s Lupou

Největší akcí, kterou Internet Info pořádá, je anketa Křišťálová Lupa. Ta během čtyř let vyrostla ve velkou společenskou akci. Po prvních třech skromných ročnících „vyprodala“ totiž loni divadlo Archa. Tematickým večerem ve velkém stylu s názvem „Krize, kam se podíváš“ prováděl právě Simkanič s hercem Tomášem Hanákem.

„Připravovali jsme to víc než půl roku a mě to strašně bavilo. Navíc Tomáš Hanák mi s tím pomáhal, protože moc dobře ví, co na lidi v hledišti funguje,“ komentuje dlouhé přípravy na více než dvouhodinovou show během předávání cen českého internetu, plnou skečů a vtipných předělů.

„Byla to zajímavá zkušenost, nečekal jsem, že bude tak těžké něco předvádět skoro před čtyřmi stovkami lidí, ale užil jsem si to. Letos do toho jdeme znovu a už s Tomášem připravujeme nový scénář. Tentokrát bychom se chtěli namísto krize zaměřit i na sociální sítě,“ vysvětluje Simkanič, jemuž koluje v žilách divadelnická krev, protože jeho otec je divadelním režisérem.

Jedenatřicetiletý manažer dříve relaxoval hlavně u filmů, ale na to mu dnes nezbývá čas. Ze stejného důvodu teď postupně odkládá k ledu knížky. Navíc se v květnu stane otcem, čímž volného času zase ubude. „Rád ale cestuji a fotím. Člověk si pročistí hlavu a také se mu díky novým zkušenostem hodně zrelativizuje jeho český pohled na svět,“ vysvětluje.

Svého Nikona na cestách nedá téměř z ruky. „Z dvou týdnů jsem schopný přivézt přes dva tisíce fotek. To víte, nejsem profesionál, a tak je třeba toho nafotit víc, aby se z toho vybrala ta jedna správná,“ usmívá se a dodává, že některé fotografie jsou už i v turistických průvodcích, které píše a vydává jeho tchán.

Profil vyšel v Hospodářských novinách.