Jak vydělávají velká internetová média?

Videorozhovor na MladyPodnikatel.cz (Zkušenosti CEO firmy, která provozuje weby jako Lupa.cz, Podnikatel.cz, Root.cz a další.)

Ján Simkanič je výkonný ředitel společnosti Internet Info, která provozuje například servery Lupa.cz, Root.cz a Podnikatel.cz a pořádá desítky akcí, mimo jiné Czech Internet Forum nebo Křišťálovou Lupu. V září 2016 její weby navštívilo 1,3 milionu uživatelů s 9,6 miliony zobrazených stránek.

Profesní příběh Jána Simkaniče začíná v roce 1999, kdy začal pracovat jako publicista pro Literární noviny, Lidové noviny, Profit, Novinky.cz a další média. O rok později se stal také redaktorem serveru Měšec.cz, který provozuje společnost Internet Info. Z pozice redaktora se během tří let vypracoval na post mediálního ředitele a od roku 2006 je výkonným ředitelem.

Simkanič vystudoval ekonomii a překladatelství na Univerzitě Karlově v Praze. Je považován za duchovního otce prestižní soutěže českého internetu Křišťálová Lupa a je také předsedou Výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj. Má hluboký vhled do světa českých médií, a to nejen těch na internetu.

Co se dozvíte ve videu?

  • Proč weby s obrovskou návštěvností často nevydělávají peníze?
  • Co zapříčinilo krizi tištěných i webových médií?
  • Jak na webových médiích peníze vydělat?
  • Kolik stojí provoz velkého webového média?
  • Jak se český mediální svět změnil za posledních 10 let?
  • Funguje reklama na webech, jako je Lupa.cz, nebo je lepší investovat do PPC reklamy?
  • Jak dělat bannerovou a contentovou reklamu na podobných webech?
  • Proč Internet Info pořádá tolik eventů?
  • Co je pro dlouhodobé fungování webových médií nejdůležitější?
  • O jaký obsah mají uživatelé největší zájem?
  • Funguje placený obsah?
  • Jak se budou média vyvíjet do budoucna?